Saturday 12 November 2016

Dr. Forest C. Shaklee, Pengasas Shaklee

hai...assalamualaikum...nak cerita sikit lah hari ini..korang tau tak siapa pengasas Qu Puteh Qu Puteh barulah puteyyyy? yeaa betul Datuk Vida..siapa pengasas KFC? yeaa betul Colonel Sanders..then korang tau tak siapa founder Shakle? krik krik krik....Pengasas Shaklee adalah Dr. Forest C. Shaklee..
Yup nama Shaklee di ambil sempena nama Dr. Shaklee..





Dr Shaklee lahir di Iowa in 1894...iyeeee zaman dolu-dolu punya orang Dr. Shaklee ni..Parents Dr. Shaklee adalah pelombong arang batu pada masa tu..so kita boleh bayang lah macam mana environment pada masa tu..sangat kotor and very tercemar. Bidan yang menyambut Dr. Shaklee semasa kelahiran beritahu parents Dr. Shaklee bahawa Dr. Shaklee mengidap Tuberculosis or TB..orang kita panggil Batuk Kering..


Its a very devastating news..most of the people who received the news will broke down and cried but not his parents.. His parent fight for his life..dari tinggal di kawasan perlombongan, mereka berpindah ke ladang di utara..it works..ladang yang subur membolehkan tanaman yang ditanam membesar dengan nutrient yang cukup..udara yang bersih..bapak Dr. Shaklee tak bagi dah ubat-ubatan from hospitals instead he grew all food from the farm garden..


Dr. Shaklee bukan lah Dr. perubatan or Medical Doctor..He is a chiroprator.. He's more into building health instead of treating disease so he said.. As he grow up, Dr. Shaklee mula nampak macam mana natura remedies menyelamatkan nyawa dia so he began to experimenting with natural vegetables to make supplements for his patients..he called it Vitalized Mineral..






korang tau tak yang mana satu? Vitalea lah tu..iyee sayang dah 100 tahun Vitalea di pasaran..selamat yang amat..40 years dicuba sebelum dipasarkan..punyalah lama kajian tu dibuat sebelum dipasarkan..tapi orang zaman sekarang taknak pun makan yang dah ada kajian selama 40 tahun sebelum dipasarkan..nak lah jugak beli yang baru berapa bulan di pasaran tu..sebab?? murah lah, model best, iklan lagi macam best..tapi tak fikirkan tentang akibat pada kesihatan..tidak fikirkan buah pinggang sendiri yang boleh rosak akibat makan supplement yang memudaratkan..





cerita Dr. Shaklee ni panjang lagi tapi you guys get the gist kan?


Satu-satunya supplement di dunia yang buat landmark study..satu-satunya supplement yang menggunakan natural untuk kuasa penyembuhan semulajadi..satu-satunya supplement berimpian untuk berkongsi produk dan kesihatan yang lebih baik dengan dunia..




So, buatlah pilihan yang betul..saya dah, korang bila lagi??

Farah Liana
0179064214


Dr. Forest C. Shaklee Story..check it out..

https://youtu.be/MDdNumZ-m2M



 

No comments:

Post a Comment