Friday 6 October 2017

Cara Memilih Supplement Terbaik Untuk Kesihatan Di Malaysia

Assalamualaikum everybody.


Farah nak cerita in brief kenapa Shaklee adalah supplement kesihatan yang selamat and terbaik di dunia. Kenapa nak cerita? sebab mesti korang semua nak tau kan Cara Memilih Supplement Terbaik Untuk Kesihatan Di Malaysia kan kan? ok maybe tak brief sangat la kot. haha sebabnya kita mesti nak go in depth kan sebelum kita decide nak makan apa untuk badan kita.


Ok, kalau Farah tengah survey menyervey memula sekali Farah tengok product ni dari mana? company apa? and then apa bukti yang dia ni selamat gila untuk di consume? and then hek eleh yeke selamat ni? ok takde lah macam tu tapi tu kira suara dalaman la kan. macam in denial la kan. haha.


Syarikat Shaklee ni dah lama tau kat dunia ini. dari tahun 1956. ce kira dari tahun 1956 sampai la 2017 ni dah berapa tahun dah. 61 tahun! yess 61 tahun. kita pun tak sampai la tahap tu. muda lagi kita ni. kalau Shaklee ni orang yang kerja gomen dah retire dah oi. haha. tapi memang pun Shaklee ni nama orang. nama founder Shaklee ni adalah Dr. Forrest C. Shaklee.


Dr. Shaklee adalah manusia pertama yang cipta vitamin. yess orang pertama di dunia. Vitamin tu pun derived dari Vitalized Mineral yang di cipta Dr. Shaklee. bila Dr. Shaklee cipta Vitalized Mineral ni? pada tahun 1915. yesss. OMG tak percayakan. its been so so long time ago. ok ada tak yang pelik cipta Vitalized Mineral tahun 1915 tapi company ada started tahun 1956?




Lepas 41 tahun Dr Shaklee cipta Vitalized Mineral and terbukti berkesan di mana orang yang terdekat yang beli dari Dr. Shaklee tak ada yang meninggal, mati, dead, sakit, buah pinggang rosak and sebagainya, baru lah Dr. Shaklee yakin and baru lah dia tubuhkan Shaklee. bayangkan 41 tahun bukan masa yang sekejap untuk tunggu.


Tapi orang orang kita ni, jangan kata nak tunggu kajian ke apa baru nampak model or duta product cantik slim and slender jer terus beli. padahal product tu baru je sebulan di jual. takde pun kajian apa semua. in fact kita ni lah yang jadi guinea piq untuk product yang baru sebulan di pasaran tu. susah tau nak ubah minded orang kita ni.


Point yang penting lagi satu adalah kajian. product ni ada kajian tak? is it selamat di consume oleh orang and bukan guinea piq? kalau betul buat kajian, kajian yang power atau pun kajian yang syok sendiri?


Shaklee ada peruntukan untuk research and development tau. setiap tahun Shaklee akan allocate 300 juta USD or around RM 1.2 Billion untuk R&D. setiap tahun okay bukan sekali seumur hidup. kajian - kajian ni untuk make sure yang product Shaklee selamat and always selamat.


in fact setiap kajian ini jugak diaorang buat untuk memake sure kan ingredients dalam setiap product is the best of all. let say jumpa bahan yang lagi power, diaorang akan buat research betul ke kalau tambah jadi lagi power. gitewww.


siapa yang buat research ni semua? is it upah orang? is it kajian belakang rumah? no no no
Shaklee ada 65 orang saintis yang bertanggungjawab dalam hal hal product Shaklee. saintis ni plak  bukan cikai cikai tapi antaranya pemenang Nobel Prize.


nanti Farah buat entry on saintis saintis di okay. siap dah friend tau dengan salah seorang kat FB. Dr. Bruce Daggy. hihi.. suka tengok Dr. Daggy bercucuk tanam kat rumah dia. Dr Gladys Blackburn antara yang menang Nobel Prize. Kita ada Dr. Kojima jugak. Dr. Kojima research pasal nutriferon selama 40 tahun baru la kita dapat rasa khasiat Nutriferon tau. dia buat research pasal bahan bahan untuk nutriferon. apa yang bagus. macam mana boleh tolong badan untuk kesihatan badan kita and such.


kajian ni semua pun adalah published tau.dalam journal yang high impact. bukan journal belakang rumah. contoh kajian yang published dalam journal adalah JAMA, Alternative and Complexity Medicine, The American Journal of Cardiology and more. boleh la kalau korang nak usha usha kan.


ni Farah cerita santai santai je tau. kalau facts confirm semua dah tidur ni. or maybe dah tutup tab pun. haha in briefly,


ok, ni baru brief. haha.


Cara Memilih Supplement Terbaik Untuk Kesihatan Di Malaysia

1. Product Shaklee 102 Tahun Di Pasaran

2. Syarikat Shaklee 61 Tahun di Tubuhkan

3. Kajian Klinikal and Saintifik

4. Saintis Bertanggungjawab Untuk Product Shaklee Adalah Antara Pemenang Nobel Prize


kalau nak cerita  banyak lagi la but for me, ni antara point yang penting kenapa sebelum kita sumbat berbagai so called supplement dalam badan kita, kita kena buat research dulu.


nanti in another entry kita jumpa lagi ok. owh and boleh je refer my post pasal Landmark Study ni. Kajian Unggul yang membuktikan Shaklee always safe, green and natural.

Landmark Study - Landmark Study Bukti Shaklee Selamat Dan Berkesan


anything nak consult, just wasap or call okay

www.wasap.com/60179064214

okeh bebeh, till next time.

love,
Farah Liana
your most wanted Shaklee Consultant


2 comments:

  1. Alhamdulillah pilihan yang tepat bila pilih Shaklee sebagai supplement untuk family kita
    Dah terbukti berkesan & selamat untuk jangka masa panjang :)

    ReplyDelete