Sunday 8 October 2017

Khasiat Peria Katak

Hai hai

Ada sesiapa try tak resepi peria katak? Amacam? Boleh tolerate tak dengan kepahitan peria? Pahit ke tak tahan jela ye. Dah salah kita jugak taknak mencegah sebelum parah. Redho jela ye .  Semalam saya ada share 5 Resepi Peria Katak Ubat Kencing Manis Traditional Simple Dan Sedap. Hari ni kita cerita pasal khasiat peria katak plak. Kenapa orang yang menghidap kencing manis wajibulghunnah kena try and kenapa peria katak ni sangat bagus untuk kesihatan. Jom cekidaut Khasiat Peria Katak


Ni dari hasil bacaan Farah and of course la Farah refer journal and article yang scientifically proven. Dulu masa buat Masters memang tu la makanan setiap hari. Baca journal and thesis dari sumber yang betul. Kalau main taram je memang harapan la nak dapat Masters. So sekarang pun terbiasa kalau baca mesti nak tau source dari mana. Jadinya terus jela refer source  yang betul kan. At least Farah tak bagi ajaran sesat InsyAllah.


1. Rendah kalori. 17 kalori dalam 100 mg.

Ni konpem semua orang suka dengar. Nak nak orang yang berdiet huhu. Makan banyak pun kalori sikit but khasiat banyakkk sangat. Tapi kena sabar dengan kepahitan hidup jela ehhh haha


2.  Sumber Vitamin B1, B2, B3, B5, B6

Korang tau tak vitamin B ni memang tak boleh diproduce badan. kita kena cari intake dari luar. So nilah salah satu sumber alami.


3. Mengandungi Phyto-nutrient, Poplypeptide-P dan Charatin yang membantu mengawal gula dalam darah. Sangat bagus untuk pesakit diabetes type 2.


4. Kaya dengan Vit C, Carotene, Leutein, Anti Oxidant

Ni konpem semua perempuan suka baca sebab kaya dengan anti-oxidants. Anti-oxcidants ni sangat bagus untuk badan kita. Bukan je bertindak sebagai anti penuaan tapi jugak anti-kanser and membantu mencegah penyakit kronik yang lain. Beta carotene adalah Vit A yang membantu dalam masalah penglihatan.


5. Zat besi, Zinc, Magnesium, Maganese

Kekurangan magnesium boleh menyebabkan kita dapat banyak penyakit. Penting nya magnesium dalam badan kita. Dapat membantu dalam perihal pembuangan air besar jugak hihi.


Peria Katak dapat membantu dalam


1. Peria katak merawat ‘blood disorders’ due to toxemia
2. Peria katak membantu membunuh sel kanser 
3. Peria katak merawat cholera
      4. Peria katak membantu dalam menurunkan paras gula dalam darah untuk pesakit Diabetes
5. Peria katak meningkatkan stamina dan tenaga
      6. Peria katak meningkatkan daya penglihatan 
      7. Peria katak merawat gout
      8. Peria katak meningkatkan daya imunity badan.



Kalau nak tengok pada size, kecik aje kan peria katak ni. Tapi manfaat ya Allah banyak betul. Kita je yang pandang enteng pada peria katak ni hihi. Okey, till next time.

Love,
Farah Liana
Your Most Wanted Shaklee Consultant



If korang ada pertanyaan or nak order produk Shaklee, just contact me at
Farah Liana
Shaklee ID: 1096136
Contact No: +60179064214
Pos Seluruh Malaysia and Seantero Dunia
COD : Bangi, Bangi Avenue, Bandar Seri Putra, Bukit Mahkota


Untuk mendapatkan manfaat penuh dari Produk Shaklee, pastikan anda mendapatkannya dari kami kerana dengan pengetahuan produk yang diperolehi dan pengalaman selama 20 tahun dengan bimbingan oleh doktor berpengalaman dan pakar nutrisi menjadikan kami berbeza berbanding Pengedar Shaklee lain.
Anda boleh mendapatkannya dengan lebih berbaloi diiringi consultation exclusive dari pakar nutrisi Shaklee dengan mendaftar sebagai Ahli Shaklee . Daftar Ahli Shaklee untuk mendaftar dan membeli Produk Shaklee pada harga ahli yang sangat menjimatkan .
Dapatkan dari Pengedar Shaklee #SuperStarzFamily bagi memastikan anda mendapatkan Produk Shaklee anda dari Pengedar Shaklee yang benar-benar terlatih secara professional.



No comments:

Post a Comment