Saturday 15 October 2016

Shaklee Punca Saya di Marah Oleh Nurse dan Doctor.

Haiii...Hah ni apa cerita pulak ni sampai kena marah dengan nurse dan doctor? Well ni sume Shaklee punya pasal lah..Kesian ibu dalam pantang kena marah..

Masa pregnant saya sangat lah lembik, tak percaya sila tanya kawan-kawan office and kawan-kawan rapat.. and of course lah saksi yang paling utama saya kelembikan adalah suami dan keluarga.. Keluar masuk hospital, drip every week, tak boleh bangun, tak boleh bau pape pn, masak jauh sekali, makan keluar balik, in fact selama pregnant sabun mandi pun tak boleh pakai sebab ada bau..

Bukan tu aje, all supplements yang kita kena makan tu, saya tak boleh tengok pun! sbb kalau tengok je trus boleh uwekkk.. over kan..haha..so, what my husband did was he ask me to close my eyes and open my mouth widely..he will put it in my mouth and i will drink a glass of water with squint eyes..its true, i didnt make it up..

but.....to my shock, masa dalam pantang, i mean betul-betul baru pantang..around 10 days gitu nurse kk kan datang visit kt umh..i was scolded and warned:

"siapa farah liana?"

"saya"

"kenapa jalan laju sangat ni..jalan slow-slow boleh tak?"

"eheh..ok2..saya jalan slow"


tak percaya kan, masa pregnant lembik then masa pantang sangat cergas..sampai kan bila family members datang nak tgk baby pun saya plak y nk g dapur tlg mak buat air..family members pulak y marah-marah..masa tu mmg xrasa skt..

saya bersalin di hospital Nur Zahirah. I gave labour in 35 weeks.. Yup my baby is a premature baby..
so saya di hospital lama lah sket compared to anyone else..baby xboleh discharge coz tak pandai menyusu, saya tak boleh discharge sbb bleeding lps bersalin, and then dah boleh discharge baby admitted blk sbb jaundice..jaundice dah ok still xboleh discharge sbb berat trun 20%..masa kat hospital stay dengan baby pn saya mintak suami bwk segala shaklee..

it helps..Shaklee membantu saya dari segi memberikan nutrisi dan tenaga yang diperlukan semasa berpantang..Suami, keluarga dan rakan-rakan membantu saya dalam memberikan sokongan dan bantuan yang tidak berpenghujung..

sekarang ni rasa rugi plak tak snap pic botol2 shaklee saya dalam luggage masa di hospital..haha


saya dah, anda bila lagi oii

Farah Liana 

0179064214

No comments:

Post a Comment