Friday 18 November 2016

8 Sebab Kenapa Saya Pilih Bisness Shaklee Online

hai..korang nak tahu tak kenapa saya nak bisness Shaklee? sedangkan sebelum ni saya tak pernah terfikir nak buat bisness..yelah tahu membeli je..haha..so here goes 8 Sebab Kenapa Saya Pilih Bisness Shaklee Online


1. Company Shaklee telah wujud sejak tahun 1956.

Maknanya tahun ini dah 60 years dah berada di muka bumi ini..power gila kan? Punya lah lama dah sebenarnya bertapak di dunia ini, namun masih lah orang-orang berkira-kira nak percaya betul ke elok ni supplement Shaklee ni..sebab apa susah nak percaya? Sebab lebih tertarik dengan iklan-iklan di pasaran and tagline yang konon catchy and guna duta retis femes..


2. Produk Shaklee dihasilkan sejak 101 tahun dulu : Vitalea (Vitalized Minerals)

Hek eleh dia ni..tadi kata 60 tahun di muka bumi..macam mana pulak Vitalea ni dah 101 tahun..baik lah kawan-kawan, sebelum anda mencebik mulut and buat muka bila merajuk dengan boypreng :p
Mari saya terangkan ok..Founder Shaklee iaitu Dr. Forest C. Shaklee ni dah makan sendiri dulu Vitalized Minerals selama 40 tahun! Yesss 40 years..bila dia yakin selamat, halalan toyyiban baru lah dia pasarkan untuk semua. Korang cuba bagitahu saya sapa founder yang sanggup jadi guinea   pig selama 40 tahun? Search and tell me ok..takdak oii yang buat macam Dr. Shaklee ni buat.. Bila Dr. Shaklee dah confirm yang produk ini berkesan and selamat tanpa ada orang yang keracunan, rosak hati, rosak buah pinggang disebabkan Vitalized Mineral baru lah dipasarkan..


3. Setiap tahun Shaklee membelanjakan RM 1 BILLION untuk R&D setiap produk yang ada.

Mak aii banyak tak 1 billion? Banyak kan? Kalau 1 Juta pun kita dah melopong..Try cari produk supplement lain yang kita sedang makan or tengah usha-usha nak beli or dah pernah makan dolu-dolu except for Shaklee, ada tak company tu spend at least RM 10 Juta untuk R&D (kajian penyelidikan & pembangunan / penambah baikan produk) Kalau ada, share la sini boleh kita tambah ilmu pengetahuan..sharing is caring kan..


4. Shaklee ditunjangi oleh barisan saintis yang memenangi NOBEL PRIZE dan berpangkat professor.

Saintis inilah yang sentiasa, setiap hari memastikan produk Shaklee adalah selamat dan jika ada penambah baikan merekalah yang akan segera melaksanakan pembaharuan ini. Now you tell me macam manalah saya tak jatuh hati dengan Shaklee ni. Selamat untuk saya dan keluarga. Ketua saintis Shaklee adalah seorang pemenang Noble Prize yang telah berusia 90 tahun. masih sihat, otak masih sangat cemerlang, boleh pakai high heels lagi buat demo & presentation atas stage. Korang semua baru je jalan dengan heels sikit dah sakit kaki..pastu salah kan diri sendiri tak gigit kasut masa baru beli..haha


5. Shaklee tidak memiliki ladang sendiri kerana Shaklee pentingkan kualiti.

Sekiranya ladang yang Shaklee lantik tidak memenuhi syarat kualiti yang shaklee tetapkan, maka shaklee akan discard semua hasil ladang dan akan cari ladang baru. kiranya macam kalau kita dah masak penat-penat pastu rasa tak sedap, korang pejam mata je kan..makan jugak sebab bahan-bahan dah beli and penat masak..tapi kalau makan kedai, rasa tak sedap confirm complain and mintak yang baru..kan kan?
Dan juga Shaklee taknak buang masa dengan hal ehwal penanaman, baja, gembur tanah ehhh…focus shaklee hanya untuk penghasilan produk bermutu dari bahan mentah terbaik.. bahan mentah terbaik shaklee boleh pilih dari banyak sumber, tapi penghasilan produk bermutu terbaik, shaklee pastikan mestilah ikut standard shaklee..


6. Shaklee tidak membazirkan wang untuk marketing.

Sebab itu bisnes Shaklee boleh bertahan walaupun dalam keadaan ekonomi merudum sekalipun. Sebab modal marketing Shaklee adalah manusia. Tapi orang-orang kita ni mudah terpedaya dengan duta-duta and model-model cantik barulah bukak mata nak beli..saya pernah baca tentang seorang pekerja guardian yang bagitahu masa Siti Nurhaliza jadi model Maybelline, berbondong-bondong orang yang pergi beli Maybelline sebab nak cantik macam Siti Nurhaliza..helloooo people Siti Nurhaliza tu memang dah cantik..sebelum jadi duta Maybelline pun memang dah cantik dah..kalau tak, takdak la Datuk K suka..haha


7. Shaklee sudah bertapak di Malaysia sejak lebih 20 tahun dan setiap bulan belum pernah gagal atau lewat membayar bonus kepada agent.

Kita sekarang nih dah ekonomi meleset..cuba korang tengok keaadan kita sekarang ni..semua benda naik..hujan je yang turun..minyak naik..minyak masak naik..semua barang naik harga..GST naik..kos hospital naik..kalau bukan kita yang nak ubah ekonomi keluarga kita siapa lagi kan? Nak ubah ekonomi Negara tak mampu..so apa yang kita tunggu lagi kan?


8. Jenama Shaklee sudah Terkenal.

Menurut sifu internet marketing yang juga pakar pemasaran internet tuan Faisal Abdullah, bisnes shaklee sangat bagus kerana produknya bagus dan terbukti berkesan sejak puluhan tahun, dan jenama shakle sudah terkenal di serata Malaysia maka untuk orang baru yang nak berbisnes, and tak pernah berbisness and tak pandai berbisness (saya lah tu) shakle sangat bagus kerana tanpa perlu susah payah perkenalkan jenama shaklee..



Shaklee telah membuktikan keberkesanan produk ke atas saya sendiri..ibarat nya saya lah living testimony untuk apa yang saya jual.. tapi sebelum saya consume Shaklee, saya dah make sure apa yang saya makan takkan memakan diri.. contohnya nak kurus so makan ubat kurus last-last tak kurus pun sakit lain yang dapat..bila saya nampak bertapa bagusnya Shaklee dan Kesan Positive yang Shaklee berikan, baru saya decided nak buat bisness Shaklee..sebab saya pun nak orang ramai yang lain rasa kebestsan tu..

Shaklee always green, always safe..

Farah Liana
0179064214



No comments:

Post a Comment